Šioje paskaitoje užbaigėme pažintį su Sovietų kino mokykla, ir palyginome Eizenšteino kūrybą su jo amžininkų kūryba vakaruose. Peržiūrėjome nedidelį epizodą iš Fernando Leger 1924 m. filmo "Ballet Mecanique", kuris kalba apie XIX a. romantizmo susidūrimą su XX a. industrializacija.
Taip žingsnis po žingsnio priartėjome ir prie Lietuvos kino darbų sovietmečiu, peržiūrėjome epizodus iš filmo "Marytė Melninkaitė". Pasirodo, visos Baltijos respublikos vienu metu kūrė panašaus tipo filmus, ir nors Lietuvoje "Marytė Melninkaitė" buvo įvertinta kaip "pavykęs filmas", Maskvos tonas buvo "šaltokas": "lyginant filmus, skirtus Baltijos šalims, „Marytė“ yra prasčiausias. Pagrindinėms idėjoms išreikšti pasirinktas „agitacinis būdas – atrodo neįtikinamai". Kitas visiems gerai žinomas Lietuvos kino studijos filmas - tai Tadas Blinda. Paradoksalu, kad nepaisant visų istorikų pastangų paaiškinti, kad Tadas Blinda buvo paprastas plėšikas, ir jo įvaizdis yra "implantuotas" mums sovietmečiu, jau nepriklausomoje Lietuvoje kuriami šio filmo tęsiniai, kuriuos rodo per Mindaugo karūnavimo dieną.