Graikija: Helenizmo skulptūra

  • 1.
    Dinamiškumas
    0:23:37
  • 2.
    Belvederio torsas
    0:06:30
  • 3.
    Laokoonas ir sūnūs, III pK
    0:14:55
  • 4.
    Farnezės jautis (Dirkės nubaudimas)
    0:06:08
  • 5.
    Galai
    0:14:31
  • 6.
    Sperlonga skulptūros
    0:08:06
  • 7.
    Pakabintas Marsijas
    0:06:57
  • 8.
    Realizmas
    0:03:57
  • 9.
    Kumštininkas, 350-50 pK ir kiti
    0:05:54


Nors ir šio laikotarpio autentiškų darbų išlikę nedaug, bet, skirtingai nei aptariant Graikijos meną, dabar galima remtis ir negausia originalia helenizmo laikų kūryba, o ne vien romėnų kopijomis. 

Helenizmo laikais išaugo skulptūrų paklausa. Priežastys:

  • Žmonės gyvena turtingiau ir poreikis (ypač pasiturinčių) savo namus, rūmus puošti meno dirbiniais išauga.
  • Egipte, Anatolijoje, Sirijoje, statosi daug naujų „graikiškų“ miestų (vien Aleksandro laikais pradėta statyti apie 150 miestų). Miestuose neišvengiamai turi būti šventyklos, o šventyklose ir jų šventoriuose – graikų dievų atvaizdai. Siekiant šventyklas ir apskritai visą naujų miestų aplinką padaryti „graikiška“ reikėjo daug „graikiškų“ atvaizdų.
  • Aikštės, atsiradę parkai, pasaulietinės paskirties statiniai (teatrai, koncertų salės, pirtys, stojos, cirkai, gladiatorių arenos ir t.t.) taip pat buvo gausiai puošiami skulptūromis. 

 

Išaugusi skulptūrų paklausa gimdė naujus reiškinius:

  • Graikų klasikinio laikotarpio skulptūrų kopijų industriją. Graikų bronziniai originalai dažniausiai būdavo reprodukuojami marmure.
  • Formuojasi paviršutiniškas akademizmas, kai kopijų gamintojai labiau orientuojasi į paviršutinį panašumą, o ne į originalų vidinę, giluminę meninę išraišką.

Vertinimų komentarai

Rūta

Mykolas

1 val 30 min + klausimai lektoriui
(5.00/2 balsai)

KOMENTARAI
2
PERŽIŪROS
55

Ričardas Jankauskas

ricardas jankauskas

Mokytojas

Gimė 1960 12 16 Vilniuje. Baigė Lietuvos Muzikos Akademiją, smuiko specialybę.

Mokymai
49

Back2school, VšĮ

back2school, vsi
Back2school tai projektas skirtas tiems, kas neturėjo galimybės (ar noro) susipažinti su meno istorija mokykloje.